Gå till innehåll
fredag 19 april 2024
Bosse

Simrad GO7 XSE

Rekommendera Poster

En sådan funderar jag på att köpa och sätta i min styrpulpetare, bra pris vad det verkar på SeaSea just nu, 5.750:- ink. sjökort.

Är det någon som har erfarenhet?

 

Mina farhågor är solklart gränssnittet med enbart skärmtryck helt utan fysiska knappar.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen erfarenhet av den men jag skulle själv inte vilja ha en plotter med touchskärm i en styris som hoppar och far. Blir lätt att missa antar jag. Gillar att hitta en knapp med känseln och trycka när det är dags.

Men det är ju bara vad jag tycker.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen erfarenhet av den men jag skulle själv inte vilja ha en plotter med touchskärm i en styris som hoppar och far. Blir lätt att missa antar jag. Gillar att hitta en knapp med känseln och trycka när det är dags.

Men det är ju bara vad jag tycker.

Självklart även min farhåga.

Men så tänker jag på hur jag kör den här båten och hur det har varit tidigare med min förra plotter och kommer fram till att det bör funka. Dom få ställen jag inte hittar på här i Gbgs skärgård kommer jag ändå inte att blåsa igenom i några 35Kn.

Men priset är såpass lockande att jag tror jag bestämde mig inatt, känns så nu när jag nyss vaknat iaf.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har både touch och knapp och tycker touch fungerar väldigt bra, nu hoppar och far inte min båt men vad jag förstått går det att sakta ner dessa båtar vid behov. Man kan ju också fundera på hur mycket man ska hålla på med plottern i 35knop.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag har både touch och knapp och tycker touch fungerar väldigt bra, nu hoppar och far inte min båt men vad jag förstått går det att sakta ner dessa båtar vid behov. Man kan ju också fundera på hur mycket man ska hålla på med plottern i 35knop.

Nej du har rätt, det skall man inte.

Nu spelar det ingen roll iaf. när jag skulle handla idag så fick jag reda på att erbjudandet tog slut igår. Idag var priset drygt 2.000kr dyrare och ingen sjökort skulle ingå.

 

Jag väntar tills nästa gång det kommer ett erbjudande av nåt slag.

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken otur! Jag köpte plotter förra sommaren och fick ett C-map kort värt några tusen. Himla trevligt, korten måste man ju ändå ha! Dessutom är C-map riktigt bra.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Vilken otur! Jag köpte plotter förra sommaren och fick ett C-map kort värt några tusen. Himla trevligt, korten måste man ju ändå ha! Dessutom är C-map riktigt bra.

Så blir det när man skjuter upp och inte ligger på, se mitt motto underst ;)

 

/B

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...