Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
  • 0
Jep67

Beskrivning eller Bilder uppfällbar säng

Fråga

Hej vi har en kabinbåt och renovera lite och har set på taket finns för uppfällbar säng 4 håll ,nu min fråga hur sätta man fast sängen .Kan man köpa speciella krokar .

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

3 svar till denna fråga

Rekommendera Poster

  • 0

Norska snipan Tresfjord 28 hade fyra genom rufftaget genomgående öglebultar, med öglan då under rufftaket. Vill minnas att det är en M8 syrafast vagnbult med mutter och ögla på undersidan, samt då en massa tätmassa i hålet.

Sedan hade kojernas "ryggstöd" kraftiga gångjärn i överkant, och nedtill en bred rem inte olik den som utgör bilarnas bilbälten.

Således fälls dessa ryggstöd upp, bältet eller remmen fästs i öglan med karbinhake, och ryggstödets dyna blir till madrass i överslafen.

Vill även minnas att underslafarnas kojbottnar på något vis kunde förlängas i breddled, så att det blev en sammanhängande dubbelkoj i förpiken.

När Calander i Munkedal tog över tillverkningen och döpte om båten till Westfjord försvann nog den lösningen och man satsade på en mer praktisk förruff istället.

 

..

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0

Norska snipan Tresfjord 28 hade fyra genom rufftaget genomgående öglebultar, med öglan då under rufftaket. Vill minnas att det är en M8 syrafast vagnbult med mutter och ögla på undersidan, samt då en massa tätmassa i hålet.

Sedan hade kojernas "ryggstöd" kraftiga gångjärn i överkant, och nedtill en bred rem inte olik den som utgör bilarnas bilbälten.

Således fälls dessa ryggstöd upp, bältet eller remmen fästs i öglan med karbinhake, och ryggstödets dyna blir till madrass i överslafen.

Vill även minnas att underslafarnas kojbottnar på något vis kunde förlängas i breddled, så att det blev en sammanhängande dubbelkoj i förpiken.

När Calander i Munkedal tog över tillverkningen och döpte om båten till Westfjord försvann nog den lösningen och man satsade på en mer praktisk förruff istället.

 

..

tack så mycket du har ingen bilder från detta.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
  • 0
Postad (redigerade)

 

tack så mycket du har ingen bilder från detta.

 

 

..

 

Nej, det har jag inte.

Kanske du kan finna något på nätet om du bildgooglar på "tresfjord 28"

 

post-89760-0-28585800-1491825846.jpgpost-89760-0-28585800-1491825846.jpg

Men jag fann denna bild, syns dåligt, men iallafall en snodd bild.

Men jag mindes litet fel, eller blandade ihop med Westfjord, det är en dinette om bb och då "våningssängen" om sb.

Redigerad av Georg_Ohm

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...