Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024
Gaidin

Krabbfiske i Grebbestad?

Rekommendera Poster

Hej

 

Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad?

 

Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad?

 

Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö :)

 

 

Goda råd är folk generösa med. Men tro aldrig att du kan få tips om bra ställen för hummer, krabba, kantareller, smultron eller små okända naturhamnar......

Redigerad av Seawolf

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

Hej

 

Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad?

 

Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö :)

 

 

Goda råd är folk generösa med. Men tro aldrig att du kan få tips om bra ställen för hummer, krabba, kantareller, smultron eller små okända naturhamnar......

 

 

Fast krabba kan man väl få hur mycket som helst - av hummerfiskarna.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

 

 

Hej

 

Nu, mitt i hummersäsongen tänkte vi prova att fiska krabba. Jag är ju från inlandet och har inte någon direkt koll på detaljerna utmed kusterna men finns det någon här som kan ge något tips på några bra krabbställen utanför Grebbestad?

 

Inte allt för långt ute bara, båten jag har är en mindre aluminiumbåt med ganska platt botten så jag är inte så intresserad av grov havssjö :)

 

 

Goda råd är folk generösa med. Men tro aldrig att du kan få tips om bra ställen för hummer, krabba, kantareller, smultron eller små okända naturhamnar......

 

 

Fast krabba kan man väl få hur mycket som helst - av hummerfiskarna.

 

 

Jag hade ju hoppats på att just krabbfiske under hummersäsongen var lite mer lättsamt. Kanske PM? =)

 

Jaja, jag får prova lite, jag skall bara vara där lör-sön så jag får bara ett försök, har två burar så man kan ju hoppas på en av dom i alla fall.

 

Jag kan byta mot ett bra krabbställe utanför Strömstad. :ph34r:

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Lägg dej för grunt och på fel botten, det är ett säkert tips för att få duktigt med krabba.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...