Dava 288 Postad 28 Mars , 2016 Är det någon som har listan över vilka båtar som blivit årets båt genom tiderna? Googlat men inte hittat något! Vet att Albin Viggen och HR Misil II har blivit årets båt under tidigt 70-tal. Men vilka har mer lyckats med bedriften?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 28 Mars , 2016 (redigerade) Hmm... skrev som synes "årets båt" istället för bara årets båt. Fick enligt bilden en del alternativa årtal m.m. redan innan jag ens hann trycka på sökknappen.Har inte kollat närmare men tror att du får bättre jaktlycka hos Google med sådana citat-tecken. De gör alltså hela sökuttrycket sammanknutet? Hehe, gammalt infodjungel-knep. ;-) Redigerad 28 Mars , 2016 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dava 288 Postad 28 Mars , 2016 Det hjälpte lite, med klammer hittade jag en artikel om Crescent 520 som blev årets båt 1971. Där nämner de att tidigare har Sagitta 20 vunnit 1969, trisskryssaren 1970 och Crescent 520 1971 (samma år som viggen???). 1972 blev det Misil II. Hittar någon fler år vore det kul om ni kunde fylla på Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 2 April , 2016 (redigerade) Jo, kollade närmare och det är baske mig inte lätt att hitta de uppgifter du önskar hur man än googlar. Testa gärna att kontakta Kurt Gelin som kanske kan hjälpa dig, han är så vitt jag förstår en välrespekterad professionell båttestare sedan många år.(Hmm... för han har rent av en egen "Curres Hörna" här på MarinGuiden och har enligt min länk varit med om att utse årets kandidater till titeln, så han - om någon - borde nog kunna presentera en lista på tidigare historiska vinnare!?) Redigerad 2 April , 2016 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser