yari 0 Postad 5 November , 2015 finns det någon som har en dubbel bränsleanslutning liggandes (hona) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 5 November , 2015 (redigerade) Suck, ingen panik med svaret eller? Du har publicerat två identiska frågor på två av MG:s delforum, tyvärr ett väldigt vanligt nybörjarmisstag som avskräcker eventuella svarare snarare än uppmuntrar.Nya frågeställare tror tyvärr alltför ofta att dubbelpublicering i olika av MG:s delforum ger bättre svar på sakfrågan, typ ju fler forum jag frågar på desto fler svar att välja mellan. Men eftersom de flesta här på forumet följer alla forum samtidigt enligt bilden nedan blir detta kontraproduktivt. För vem vill anstränga sig och svara på nåt som redan har besvarats i nån parallelltråd?Inte lätt för dig eller andra nya frågeställare att inse med den besynnerliga stuprörs-arkitekturen som råder i dagens version av samlingsforumet.[Men du kan nog ana att det kan leda till irritation om någon exempelvis skulle anstränga mig att svara detaljerat bara för att upptäcka att någon annan redan ansträngt sig och svarat på liknande sätt. (Har f.ö. just framgångsrikt googlat din typ av bränsleslangs-anslutning men trasslet med dubbelpostning gör att jag avvaktar med svar.)]Föreslår att denna tråd här i teknikforumet får bli förstahandsval vid svar!Kopian i motorforumet kan gott glömmas! Kommer strax även att lägga en länk i den tråden som hänvisar hit, varför riskera att dubbelsvara?Suck återigen... inte ditt fel som sagt utan något borde göras för att forumets stuprörs-arkitektur blir tydligt även för nya frågeställare. En sorts varningstext för "dubbelpost i parallella forumdelar" eller nåt?? ;-)Edit: glömde visst bilden i korslänkadets allmänna hit&dit-trassel... Redigerad 5 November , 2015 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 6 November , 2015 (redigerade) Hej igen, har äntligen slutat sura angående de allt för vanliga dubbelposterna i det här mångdelade forumet. Inte ditt fel som sagt utan en sak för Admin. FD11:an är ju en klassiker enligt denna filmsnutt.Har tydligen en tryck-dunk med returledning som extratank - förutom en liten tank uppepå motorn där gravitationen låter bensinen rinna neråt?.["Äkta" trycktank är ovanligt, normalt numera är att öppna en ventilation nära tanklocket som ständigt utjämnar trycket ovan bensinytan till den omgivande atmosfärens (läs typ väderrapportens hektoPascal) tryck. Och därefter skapa ett undertryck/sug - alltså ett absoluttryck lägre än omgivningens - i bränsleledningen. Kort sagt suga istället för trycka bränslet uppåt?]En sak är nog klar, oavsett vilken metod (trycktank/ sugtank/ självtillrinning) som används för att få fram bensinen till flottörhuset så gillar knappast flottörhusets "nålventil" alltför stort övertryck. [Flottörernas flytkraft är visserligen hyfsat stor och dess tätningsyta liten, men även på den pyttelilla tätningsytan kan väl trycket (=kraft per kvadratyta) bli för stort så flottörerna faktiskt pressas ner. Lite grann som att lasta en båt långt utöver plimsoll-märket?)]Fråga: det är alltså just den anslutningen i ditt foto - och även min länkade bild - som du behöver, inte nån motpart (typ "mating fitting" enligt bildens text, norpad HÄR)?Nå, gärna fler inlägg i denna tråd!Haha, har alltså inte enligt reklamen"redan tänkt klart" angående detta med bränsletillförsel och tryck hit o dit. :-) Redigerad 6 November , 2015 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser