Gå till innehåll
fredag 27 december 2024
bhemac

Fjärrkontroll till ankarspel

Rekommendera Poster

Nu har jag tröttnat på originalfjärr till mitt Anchorlift ankarspel. Med jämna mellanrum matar jaf ut 20 m kätting när jag bara vill ha ut en lite. Så nu investerade jag i en ny fjärrkontroll med enkel och logisk funktion. Väl värt 90 kr på eBay. http://www.ebay.com/itm/271803541818?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

post-80529-0-45411500-1435598952_thumb.png

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du kan väl återkomma med rapport om hur den fungerar, och hur den kopplas in -är själv lite intresserad.

//Roger

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp, jag har bara provkört ännu så jag ska återkomma när jag haft den ett tag. Inkoppling plus, minus, upp resp ned som kopplades på relät.

Funktionen: Man trycker "på/av" med mittknappen för att kunna köra, en röd Led lyser när fjärren är på.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Mmmm.  Jag gillar iofs freefall-funktionen på min. Att bara släppa ner ankaret utan broms. Fast jag kör med ju blyad lina som inte rasslar så mycket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Också lite trött på Anchorlifts fjärr men det kan också vara något glapp i en anslutning. Det började inte bra när jag skulle para dem och manualen inte stämde med mottagarens kretskort. När du skrivet 20 m antar jag att du bara använder nedåtknappen som matar ut automatiskt istället för utknappen till höger.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Något frifall har inte mitt spel . Originalfjärren har en knapp som matar ut kätting under 25 sek och en annan som bara matar ut momentant. Av någon anledning har jag svårt att trycka på rätt knapp så när jag bara ska köra ut någon halvmeter så rasslar det ut ganska mycket kätting. Trycker man på samma knapp igen så ska spelet sluta mata ut men det blir ändå en del kätting som går ut. 

Det kanske är en bra funktion men jag kommer inte överens med den, därför byte.

Det finns inget glapp men radion är lite seg ibland.

Priset för originalfjärren är 2995 vilket är löjligt, det är bara satt så högt för att man ska sälja ihop med spelet och kunna visa hur mycket rabatt man får!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fjärrkontrollen till mitt Ancorlift tog kvällen. Jag köpte det som länkades till ovan för knappt 90 kr och det fungerar! Tack för tipset

Hälsningar Ove

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Köpte också ovanstånde på Ebay för 90:-. Installerade i våras (tog 10min). +, -, upp. ned.

Jag har fritt fall på mitt ankarspel. Men det kan jag fixa med vinschhandtaget direkt på ankarspelet.

Fjärren fungear perfekt. Har använr den några gånger och inga problem ännu.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...