Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Rekommendera Poster

Hej! Kul att plattformen äntligen är igång :)

 

Jag tycker fortfarande teckensnittet är för stort. Även på startsidan så kan teckenstorleken förminskas och eventuellt kan även döutrymme tas bort för att göra rum till mer text på skärmen.

 

Vad tycker ni övriga? :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Kul att plattformen äntligen är igång :)

 

Jag tycker fortfarande teckensnittet är för stort. Även på startsidan så kan teckenstorleken förminskas och eventuellt kan även döutrymme tas bort för att göra rum till mer text på skärmen.

 

Vad tycker ni övriga? :)

 

Det är idag 13 px på texten. Det är inget problem för mig. En del verkar tycka att det är för liten text. Vad har du för skärmstorlek och webbläsare? Kan du lägga upp en skärmdump på det du har problem med?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Håller med, jättekul att köra skarpt på ny plattform.

 

På min läsplatta - en Samsung några år gammal - är texten 1,5-2 mm hög.

För mig 50+ är den texten absolut inte för stor utan på gränsen till läsbar.

 

Bra förslag att försöka ta bort onödig "luft" så att så mycket som möjligt syns på samma skärmbild.

 

Mackey

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan lägga upp när jag kommer hem!

En sak till är att återimplementera Tapatalk. Jag tror det kan bli bra på sikt :)

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får ta tillbaka problemet med storleken, måste vara någonting med min stationära dator. På laptopen ser det bra ut. Tycker dock fortfarande att det finns mycket döutrymme. Jag laddade upp en bild för att visa.

 

Vissa forumsbeskrivningar blir också väldigt långa vilket även det medför att startsidan blir väldigt lång.

Kanske går det att istället lägga beskrivningar i en hover när man har musen över respektive forum?

Annars vore det bra att försöka korta ner dessa.

 

Annars så tycker jag ni har gjort ett bra jobb med det nya forumet. :)

Men återigen, Tapatalk!

post-103421-0-69663500-1395046250_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kan lägga upp när jag kommer hem!

En sak till är att återimplementera Tapatalk. Jag tror det kan bli bra på sikt :)

 

Tapatalk kommer tillbaka men det är en del buggar i den så det skall lösa först.

Men det är en given grej tycker jag. Det finns även en mobil version men den kanske är för mobil för plattan. Finns val längst ner till vänster. Detta gäller i dagsläget bara för forumet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag får ta tillbaka problemet med storleken, måste vara någonting med min stationära dator. På laptopen ser det bra ut. Tycker dock fortfarande att det finns mycket döutrymme. Jag laddade upp en bild för att visa.

 

Vissa forumsbeskrivningar blir också väldigt långa vilket även det medför att startsidan blir väldigt lång.

Kanske går det att istället lägga beskrivningar i en hover när man har musen över respektive forum?

Annars vore det bra att försöka korta ner dessa.

 

Annars så tycker jag ni har gjort ett bra jobb med det nya forumet. :)

Men återigen, Tapatalk!

 

 

Tapatalk kommer tillbaka.

Skall lägga in detta om utrymmet/deadspace i vår förslagslista.

  • Gilla 1

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

×
×
  • Skapa nytt...