Patrick_7004 0 Postad 2 Februari , 2011 Är det någon på västkusten som vet var man kan få tag på dörjestänger i trä. Väldigt tacksam för svar. Patrick Björkman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 2 Februari , 2011 Det är väl bara att kuta ut i skogen och såga ner två lämpliga träd. Björk eller annat lövträd av lämplig grovlek och längd. Kvista och såga till på längden och hyla till lämplig tjocklek. Man måste förståss fråga markägaren först. alternativt kan man ju köpa så tunna granribbor som möjligt på brägåden och lamellimma med vattenfast lim. Hyvla till när det torkat. Har för mig att jag sett dörjestänger av bambu också. Sen kan man göra av aluminiumrör om man vill va lite modern. www.annonsborsen.se/baatar-3/westfjord-26-986358.html?advert=986358&utm_source=kelkoose&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Westfjord 26 Fiske Senast ändrad av toaen | 02 februari 2011 | 13:07 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jhea 0 Postad 2 Februari , 2011 Hej du. På en båt har jag varit och köpt rundstav ca 40mm . och den andra har jag två gamla windsurfingmaster och de är riktigt bra, ca 5 m och oftast har alltid en surfshop ett par liggandes som du får riktigt billigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Patrick_7004 0 Postad 2 Februari , 2011 Tack så mycket för svaren. Det med surfingmaster låter väldigt intressant. Ska kolla upp detta snarast. Patrick Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser