Gå till innehåll
onsdag 27 november 2024
Kenneth_S

Sicken fångst det kunde blitt...

Rekommendera Poster

Frugan och jag var ute och släpdörjade idag uppe i Brofjorden, frugan körde. Vi släpade mellan Rixö och Härnäset - Klevevik, och hade fått 10-12 makrill när vi beslöt för att gå ut mot Lindholmen och tillbaka igen. När vi precis passerat Edsvik då  jag fick napp, paravanen gick upp till ytan och jag började hala in makrillen. När den var ungefär 5 meter bakom aktern såg jag bara något stort brunt som kommer upp blixtsnabbt underifrån och rusar mot makrillen... EN SÄL!!! Den gör två blixtrusningar, i ytan snor min makrill och sticker iväg... Jag blev alldeles chockad till att börja med... inte för att jag trodde att den skulle hoppa up och attackera, utan för att den bara så blixtsnabbt dök upp... plus att att jag trodde att säljä***n skulle fastna i koken och jag skulle behöva skära loss den... samt att jag i förväg såg skadorna jag skulle få på handen...

Något sådant har aldrig tidigare änt mig, och jag trodde definitivt inte att det skulle hända heller... men jä***gt fräck var det aatt få vara med om det i alla fall, trots att jag blev rädd...

Någon av er som varit med om liknande...?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag fick en fladdermus en gång när jag flugfiskade, det är det närmaste jag har kommit till din sälhistoria!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...