Gå till innehåll
fredag 26 april 2024

mickeror

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    12
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om mickeror

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej. Jag har en 58 hk motor sedan 2011 cirka 330 tim fungerar utan problem men har slutat skriva på MG pga allt skitsnack om denna motor så fort man lägger ett inlägg , en motor som fungerar för mina behov och som man kan meka med själv utan elektronik. Micke.........
  2. Hej Frippe. Det finns ett tidigare inlägg från 14 oktober 2012 du kan titta där finns länkar mm. Men vissa vill ju bara ha en massa dösnack och inte byta erfarenheter som du kanske märker här MG.
  3. mickeror

    KINAMOTOR

    Hej igen. (kinamotor) Prövar att ta upp tråden igen om kinamotor diesel inombordare.Nu har motorn gått 187 timmar utan några problem bara gjort den vanliga servicen med olja och filter.Någon annan som har erfarenhet av denna motortyp??? "Snälla kan detta inlägg handla om motorn och inget annat" Motorn tuffar och går bara den får diesel och kylning" MVH Micke.......
  4. Hej Frippe. Det finns ett tidigare inlägg från 14 oktober 2012 du kan titta där finns länkar mm. Men vissa vill ju bara ha en massa dösnack och inte byta erfarenheter som du kanske märker här MG.
  5. mickeror

    KINAMOTOR

    Hej igen. (kinamotor) Prövar att ta upp tråden igen om kinamotor diesel inombordare.Nu har motorn gått 187 timmar utan några problem bara gjort den vanliga servicen med olja och filter.Någon annan som har erfarenhet av denna motortyp??? Snälla kan detta inlägg handla om motorn och inget annat Motorn tuffar och går bara den får diesel och kylning MVH Micke.......
  6. Hej . Du kan andvända loctite 55 den kan efterjusteras till rätt läge i efterhand, lin måste behandlas med någon form av impregnering typ linolja eller dylikt men glöm inte att skrapa gängorna,loctite 577 måste gängorna avfettas före och kan inte efterjusteras. Gängtejp hör inte hemma vid permanent montering tycker jag är rörläggare själv Lycka till. mvh micke..........
  7. Hej Oscar. Det finns delar som tål 90 grader konstant i dim 50mm kolla länk(www.glynwed-se.com) det är viktigt att kolla max konstant temp om du vill bygga i vvs-material kolla fabrikantens rekommendationer för konstant temp . mvh micke.......
  8. Hej. Min motor kostade ca 55-65% mindre än ett europeiskt fabrikat.Vad en td458 kostar idag kan du säkert hitta på dom länkar du fick tidigare finns säkert mer att söka på nätet,övriga brister jag rapporterakostnader för slang och slangklamma beror inköpsställe marinbutik =dyrt slanggrossist bättre pris om man kan köpa där.Mitt pris 480+moms ett nytt luftfilter modell mindre 195+ moms,läckaget på backslaget som inte är ett läckage på min båt utan oljestickans lufthål som släpper lite olja.Övriga kostnad som jag inte har rapporterat tidigare en propeller som man säkert får om man byter motor pga mer vridmoment och utväxling i backslag. Övriga kostnader som andra har här på MG har jag inte haft,kostnader som inte berör motorns pris tycker jag inte är relevanta men dom får man givetvis räkna in i ett totalpris, är motorrummet för lite så välj en annan motor för denna motor är stor. Ta alla måttuppgifter och jämför innan du väljer motor kan vara bra så slipper man en massa problem,några andra problem har jag inte upplevt får den bara diesel och kylning så tuffar den och går startar alltid på första försöket utan glödning som inte finns på denna motor +4 grader sist jag körde,det gick aldrig på den gamla md21an behövde glödning vid kall motor även vid +25.Men är du inte intresserad av en kinamotor så kan du alltid köpa en ) motor av ett europeiskt fabrikat (ev. med japanskt ursprung)men titta på en utan en massa elektronik då tycker jag.Det verkar som det bara finns en till som har kinamotor(marindiesel inombordare) här på MG han verkar inte nöjd med alla kring kostnader han har haft.men motorn tuffar och går bara den får diesel och kylning MVH micke......http://www.maringuiden.se/js/ckeditor/plugins/smiley/images/regular_smile.gif\ title=\smiley\ width=\20\ /> PS. Tar snart bort denna tråd för det verkar som det bara finns en till med kinamotor undanber mig massa skitsnack och politik mm sök på nätet om du vill ha tag i priser. Om det är värt alla kostnader på brister som jag nämnt 675 kr+ moms,det får du avgöra själv den tuffar och går ännu i alla fall den som lever får se??????????
  9. Hej. Vad menar du med om det är värt besväret. Förstår inte frågan???Inköpspris för motorn kan du nog hitta nätet,kan försöka med www.bladtmarine.dk, www.timray.nl mvh micke.....
  10. Hej. Det är en atf olja i backslaget ,jag får oxå lite olja runt backslaget men jag tror att det kommer ifrån mätstickan som har ett litet lufthål på kanten,titta vid mätstickan och se om du har olja där som rinner ner under.det är inte mycket som kommer ut ,men lite irriterande ja.Men rent funktionsmässigt av motorn har du haft andra problem?Att motorn är stor det är en sak och man får bygga om vissa saker.Har även byt ut lite slang och slangklammor som inte håller vår standar. MVH micke.............
  11. mickeror

    KINAMOTOR

    Hej. (kinamotor) Undrar om det är någon mer som har KINAMOTOR som vågar skriva här på MG,utan att det blir en massa skitsnack om politik och annat om denna motor.Har själv en td458 sedan 2010 som har gått 120timmar idag utan problem,det låga oljetrycket kan man justera upp på utsidan motorn trycket skall vara 2-5kpa hade själv för lågt när motorn blev varmkörd på en halv syntet 15/40.Erfarenhet av motorn rå och högt ljud lite av traktorgång på tomgång,men på 1800-2000 varv går den ganska behagligt 6,5-7,5knop,min båt är en marino 725 ca1800kg proppler 4blad 17*13 maxvarv 3200varv 14,4 knop.-Bränsleförbrukning 3-3,5 liter i tim 1800-1900 varv ca7 knop.Någon annan som har erfarenhet av denna motor??? Snälla kan detta inlägg handla om motorn och inget annat MVH micke
  12. Hej. (kinamotor) Undrar om det är någon mer som har KINAMOTOR som vågar skriva här på MG,utan att det blir en massa skitsnack om politik och annat om denna motor.Har själv en td458 sedan 2010 som har gått 120timmar idag utan problem,det låga oljetrycket kan man justera upp på utsidan motorn trycket skall vara 2-5kpa hade själv för lågt när motorn blev varmkörd på en halv syntet 15/40.Erfarenhet av motorn rå och högt ljud lite av traktorgång på tomgång,men på 1800-2000 varv går den ganska behagligt 6,5-7,5knop,min båt är en marino 725 ca1800kg proppler 4blad 17*13 maxvarv 3200varv 14,4 knop.-Bränsleförbrukning 3-3,5 liter i tim 1800-1900 varv ca7 knop. Snälla kan detta inlägg handla om motorn och inget annat MVH micke...........
×
×
  • Skapa nytt...