Gå till innehåll
onsdag 24 april 2024

gusvo085

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    735
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    1

gusvo085 senast vann den dag 21 Oktober 2020

gusvo085 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

105 Expert

Om gusvo085

  • Placering
    Flottiljamiral

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Var finns båten? I Göteborg kan båtfixarna i Västra Frölunda fixa sånt.
  2. Det är ballast, säkerligen betong. Betong är bra för det är så basiskt att det inte rostar. Jag killgissar mycket nu, men i källare med betongväggar ser man saltkristaller fällas ut då det kommer fukt från utsidan, varför är det fukt bara här kan man fråga sig då? En sådan där båt ska man nog ha en professionell besiktning på med skrovmätning....
  3. Lägsta varvtalet är betydligt lägre, i alla fall på den 10 år gamla jag har, älskar maskinen - bästa köpet hittills!
  4. Varför ska man ha en speciell polermaskin? Köp en excenterslip med valbar driven rotation - den går att anväda till fler saker än bara polering och polerar bra. Exempelvis en Bosch GEX 150 turbo.
  5. Man kan lätt byta tändsäkringen för en billig peng, en ny brukar vara snabbare än en gammal trött. Hade en spis som var enormt seg att få fart på, man fick hålla in ganska många sekunder. Med nya stift så behövde man bara hålla in 1 sekund.
  6. ÄR gammal flaska verkligen ett reellt problem? Jag upplever att det ingår i servicen av byte. Man lämnar sin gamla, får en ny. Har aldrig haft problem även om jag lämnat in rena lik, dom får väl provtrycka den innan den går i cirkulation igen?
  7. Dränera förgasaren på gammal bensin först, en rengöring av densamma om den inte går bra sedan.
  8. Spår 1 går man, det är rakt på och inga problem. Lite läskigt grunt efter man har svängt vänster men 90 cm är inga problem. Gott om plats när man väl kommer in. Spår 2 skulle jag inte försöka mig på. Precis där du svänger vänster i spår 1 finns massa bra klippförtöjning om vädret är rätt.
  9. Spännande att det inte står i manualen...
  10. Här har jag markerat skruven, den står inte omnämnd i instruktionsboken.
  11. Tänkte återkoppla hur det gick. Efter att ha tagit hem pumpen och kopplat en testrigg så började jag testköra. Den beter sig precis som i båten, men inget läckage eller vatten som rinner tillbaka. Hittade en liten insexskruv i en liten förhöjning någon cm från tryckbrytaren och ser man på! Om den skruvas in så funkar pumpen som tänkt. Måste vara någon hysteres eller liknande... Allt löst och det visade sig att det faktiskt sitter en backventil mellan pump och varmvattenberedare redan...
  12. Problemet är alrdig motoreffekt utan att få ner effekten i marken. Bäst är givetvis fyrhjulsdrift, ett steg på vägen är automatlåda...
  13. Slå ut den avkapade bulten alltså, det är väl bara ta en grov skruvmejsel och en hammare?
  14. Tk trailer säljer nya för rimlig peng. Ta fram vinkelslip och kapa bulten, sen slår du ut den med en grov mejsel eller hammare. Axeln borde inte vara några problem att dra ut, är rätt bra spel mellan rör och Axel.
  15. Finns det inte en regel att om släpet är helt olastat så räknas tänstevikten som totalvikt? dvs. det går att dra om det är tomt. Kan inte hitta den nu men har för mig det...
×
×
  • Skapa nytt...