Gå till innehåll
fredag 29 mars 2024

Bennyj

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    88
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

3 Neutral

3 följare

Om Bennyj

  • Placering
    Kapten

Profile Information

  • Plats
    Stockholm

Senaste Profilbesöken

2 525 profilvisningar
  1. Bennyj

    Försäkring

    Hej! Tänkte höra lite om era idéer på försäkringsbolag. Vilka tycker ni har bäst villkor och pris Benny
  2. Hej! Tänkte höra lite om era idéer på försäkringsbolag. Vilka tycker ni har bäst villkor och pris Benny
  3. Hej! Tänkte höra lite om era idéer på försäkringsbolag. Vilka tycker ni har bäst villkor och pris Benny
  4. Bennyj

    Bennyj

  5. Får man fråga vad ni valde för båt istället ?
  6. Hur är sjöegenskaperna hos galeon 330 fly.
  7. För och nackdelar. Idéer, tankar. Allt nyttigt mottages varmt Mvh Benny
  8. Har kollat båda modellerna på land. Älskar "layouten" på Sealinen. Stor soffa i L-form. Uppe på Flybridgen är ryggstödet på 07 och nyare fällbart vilket är ett plus. Kollat ett par Galeon 330 en i höstas då jag inte hade möjlighet att köpa för den "gamla" inte var såld. Den var i mint kondition. En som ligger på blocket just nu var mer eller mindre katastrof. Mycket smågrejer som kontakter mm hängde löst. Motorrummet hade blivit riktigt illa åtgången. Och trät genomgående hade mycket hack och hål. 3 gelcoatskador. Och monterade zipwake allt annat än fackmannamässigt. Men båttypen gillade jag mycket.
  9. Hej! Sneglar lite på dessa båtar. Har ni input om dessa. För och nackdelar. Bra att ha med fler ideer till framtida köp Mvh Benny
  10. Hej! Jag har en likadan båt. Jag har satt min med ett vridbart föste på babords sida. på väggen till höger om spisen. kanon med vridbart fäste.
  11. Har ni tips på BRA kapellservice, även översyn av dragkedjor. Allt för många tycker jag verkar missnöjda efter kappel service mm Mvh
  12. Hej! Har ni haft nytta av registret? Eller nån anledning att registrera båten ? Mvh
  13. Har ni kvar samma usla Servicekänsla? För 4-5 år sen (Sista gången jag handlade hos er) skulle jag måla mitt motorrum, medans motorn var urplockad. Var helr öppen med att jag verkligen INTE kunde något om färg i plastbåt. Fick en färg och en liten flaska av er expedit. Frågade minst 3 ggr om det här var allt som behövdes........ Oh Ja, svarade han alla gånger. Åkte till båten blandade som ha sagt, målade och åkte därifrån. Kom tillbaka 2 dagar senare, Ytan blank som aldrig förr. Petade lite genom sköld hålet. Fortfarande inte ett spår av förändring sen 2 dagar innan. Satte dit en fläkt, kom tillbaka dagen efter, Ingen skillnad. Tog färgburken och den lilla flaskan. Åkte till butiken. Gick fram till han som gett mej grejerna. Frågade vad kan vara felet. Han kollade på flaskorna, blev lite blek. Gick sen iväg mellan hyllorna inåt lagret. Det var det sista jag såg av honom. Efter ett par minuter vid disken, frågade jag vart killen jag pratat med tog vägen? "Vet inte" -Men vad gäller det, svarade den nya killen. Jag förklarade om inköpet, att jag inte kunde nåt. Så vill ha det jag behöver! Hn kollade och sa, Det här är färg och parafinolja. Fick du ingen härdare? Jag. Det där var vad jag fick, och han var tvärsäker. Det var det som behövdes. Efter diskussion med den "Nya" killen. Ropade han på chefen. Förklarade vad som hänt. Chefen kopplar då på Service och ansvarskänsla Graderad 0. Hämtade 5 liter Aceton och en påse trassel. Det var vad han ansåg att jag kunde få att rädda situationen med... Fy faan, Vilken skräpbutik ni har! Mvh.
×
×
  • Skapa nytt...